Pazartesi, Mayıs 11, 2015

Remedy (Çeviri + Açıklama)


Açıklama


1* İki anlamlı bir cümle ilk anlamı, ilk satırda olduğu gibi bu şarkı bittiğinde, siz de biticeksiniz anlamı var. İkinci anlamı ise İngilizce bir söylev, kalıplaşmış bir deyim ''Şarkıyı bok ettin, sen söyleme amk'' anlamında yani burda Snoop'u eleştirenlere cevap niteliğin, siz söylemeyin diyor.


2* Burda ''Sound Boy''u direk ses çocuğu şeklinde aldık, çünkü bu Reggae özellikle Dancehall türünde Türkçe'de de kullandığımız gibi ''Sesi olacağım'' şeklinde anlamı var yani L.A.'ı temsil edeceğim anlamında.


3*** Üç yıldız koydum çünkü üç satırıda açıklamalıyım, ilk satırda ki Kingston, Jamaica'nın başkenti ve çete-uyuşturucu işlerinin döndüğü yer, buradaki ''Rude Boy'' birebir çevirdiğimiz zaman ''Kaba Çocuk'' olarak çkıyor fakat bu da Jamaican İngilizce'sinde bir deyimdir ve anlamca baktğımızda Gangsta veya Gdiye karşılığı var. İkinci satır da ise ''Bad Boy'' kelimesi ile İngiltere'deki Gangstalara haber veriyor diyebiliriz. New York kısmında açıklayacak bişey yok fakat Birleşik Krallık derken sadece Britanya Krallığını değil Nijerya, Gana, Hindistan vb. Gibi Krallık sömürgesi yerlerinde ki Gangsta ve aykırı tiplere haber veriyor. Aslında bu dizeler Still D.R.E'deki nakaratı hatırlatıyor insana ''I'm representing for the gangsters all across the world''


4* Burda onların aradığı, zarar vermek istediği kişi benim demek istiyor anladığım kadarıyla.


5* Oğlanlar derken biz hayranlarını kastediyor Snoop genelde hayranlarına ''Oğlum, Oğlan, Yeğen'' gibi kelimelerle hitap eder, burda biraz ego kasmış anlayacağınız gibi.


6* Bkz. KRS One - 9mm Goes Bang


7* İlk başta albümün de adını aldığı Reenkarnasyondan bahsedelim öncelikle Rasta kültüründe Reenkarne olayı yoktur fakat fikir Reenkanersi vardır mesele Snoop, Marley'in Reenkarnesiyim derken bahsettiği, fikirlerinin onun gibi olmasıdır yani Rasta kültüründeki Reenkarne olayı normal Reenkarnasyondan çok farklıdır. Burda Busta Snoop'un Kral Haile Selassie'nin fikirlerinden beslendiğini anlatmak istiyor, peki kimdir bu Kral Haile şunu diyeyimki bu adamı anlatmak geçekten saatler ister ama şunu bilmeniz yeterlidir ki bu adam Pan-Afrikanist biridir ve amacı Afrika birliğini sağlamaktır o yüzden siyahlar için özel bir karizması vardır ve kendi döneminin tek siyah lideri olmakla beraber İtalya'yı yenmiş bir komutandır, hatta kendi iddası üzerine kendisi Hz.Süleyman Peygamber'in soyundan gelmektedir. Hatta bazı Rastalar bu adamı mesih hatta ve hatta Yaratıcının dümyadaki yansıması olarak nitelemişler, vaktim olursa ilerde bu adamı daha çok anlatırım.


8* Özgeçmiş temizleme olayı derken Snoop'un Rasta felsefesini benimsemesi ve temizlenmesi




9* Sarma dediği şey Marijuanalı sigara yani esrar



SÖZLER

[Verse 1]

Şimdi bittiğinde
Düşman için hiçbir şey kalmayacak
Gösteri bittiğinde
Ve melodiyi sessizleştirdiğinde*
(Bu senin dediğin zamandı)
Los Angeles'ın ses çocuğu olacağım*
Sen Kingston'daki ''Rude Boy''
İngiltere'deki ''Bad Boy''
New York , tüm krallık***


[Hook]

Çarem yok
Fakat onlar benim kökümü kazımaya çalıştığı zaman
Göreceksin ki ben onların gördüğü şeyim*
Günahlarla yaşıyorum, olması gerektiği gibi
Oğlanların benim için günah işlediğini ve benim için ölüdüklerini duydum*


[Verse 2]

Wadadadang wadadadang ay*
İyi bari, dansa geliyorsun
Ve biz kendi oyunumuzu şekillendirdik
Wadadadang wadadadang
Ve biliyorsun sende asla ama asla durmayacağız
Sonuna kadar bataklayacağız
Onları ritmin en üstüne oturt
Onları pataklamayı iste
Ve bir sonrası... bak
Neredeyse hiç kimse bunu doğru yapmıyor
Ben ve dostum Snoop Lion'layken
Onun onuru ve kutsal sevgisi ile tanıştım
Ayrı olduğumuz şeyler için
Biliyorsun ikimizde başarıyoruz
Şok haber, küle hafifçe vur
Bütün siteler ve bloglar
Snoop ve Busta stüdyoda
Kafamızı şişiriyorlar, ufak bir fotoğraf çekebilir miyiz
Hiç düşünme bile
Bak biz birlikteyken mükemmeliz
Reenkarne Snoop Lion, yani sonsuza kadar Selassie*







[Hook]

Çarem yok
Fakat onlar benim kökümü kazımaya çalıştığı zaman
Göreceksin ki ben onların gördüğü şeyim
Günahlarla yaşıyorum, olması gerektiği gibi
Oğlanların benim için günah işlediğini ve benim için ölüdüklerini duydum


[Bridge]

Biri uyanmama yardım etsin
Ve beyin fırtınamı yapsın
Yapsın, yapsın, beyin fırtınamı yapsın
Beni özgür kıl, çoğu bitti, herşeyin sonu geliyor
Haydi nefes al


Seçilmiş kişi, bir numara Snoop D-O double G A.K.A. Snoop Lion


[Verse 3]


Özgeçmiş temizlendiğinde*
Orada duran tek kişi sensin
Fazla zamanın kalmadı
En iyi olmak için dua ediyorsun
Ne yaparlarsa, sana ne yaparlarsa
Ne derlerse, sana ne çok kötü derlerse
Paris'de sesi kıssan iyi olur
Lübnan'da sarma* alıyorum
Meksika'da ki haydutlar
Bütün krallıklar beni duyabiliyor mu?

[Hook]

Çarem yok
Fakat onlar benim kökümü kazımaya çalıştığı zaman
Göreceksin ki ben onların gördüğü şeyim
Günahlarla yaşıyorum, olması gerektiği gibi
Oğlanların benim için günah işlediğini ve benim için ölüdüklerini duydum

[Bridge]

Biri uyanmama yardım etsin
Ve beyin fırtınamı yaratsın
Yapsın, yapsın, beyin fırtınamı yapsın
Beni özgür kıl, çoğu bitti, herşeyin sonu geliyor
Haydi nefes al






0 yorum:

Yorum Gönder

Snoop Dogg Türkiye. Blogger tarafından desteklenmektedir.